ŚRODA: 15.04.2020r.
TEMAT: W GOSPODARSTWIE
POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI - ZAGADKI :)
Ciekawe czy uda Wam się odgadnąć wszystkie? :)


1. Na początek prosta zabawa logopedyczna :)




2. Na wiejskim podwórku – zabawa dydaktyczna.
Popatrz na ilustracje. Przeczytaj napisy na obrazkach (drukowane litery)
![]() |







Może spróbujesz przeczytać napisy poniżej? (literki pisane).
krowa
gęś
koza
świnia
koń
kura
królik
owca
indyk
kogut
Rodzic może wprowadzić w rozmowie słownictwo języka obcego, np. angielskiego
koń – horse,
krowa – cow,
owca – sheep,
kura – hen,
świnia – pig.
Co to jest gospodarstwo wiejskie?
Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? (np. gołębie, pieski, kotki)
Jak się nazywają samce, jak – samice, a jak – młode tych zwierząt? (odpowiedzi poniżej na obrazkach).
W jaki sposób należy się zachowywać wobec zwierząt?
(Rodzic zwraca uwagę na to, że nie wolno podchodzić do nieznajomych zwierząt, nie należy ich straszyć, dokuczać ani zaczepiać).
ŚWINIA I PROSIĄTKO
INDYCZKA I INDYCZĘTA
OWCA I JAGNIĘ
KOZA I KOŹLĄTKO
KURA I KURCZĄTKO
KLACZ I ŹREBIĘ
BYK, KROWA I CIELĘ
4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 28.
1. „W zagrodzie”.
Dzieci rozbiegają się po pokoju. Na polecenia rodzica naśladują ruchem i głosem zwierzątka:
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku obcym, np. angielskim
2. „Koci spacer".
Dzieci przechodzą po ławeczce stopa za stopą, ręce mają rozstawione na bok.
Następnie wykonują ćwiczenie z utrudnieniami: akcentowaniem palcami każdego kroku i uginaniem
tylnej nogi, z sięganiem nogą w dół do podłogi, z przysiadami i dotknięciem listwy ławki, z obrotami po wspięciu na palce.
3. „Pełzające dżdżownice”.
Dzieci po kolei kładą się przodem na ławeczce i chwytając za jej brzegi, przeciągają się wzdłuż niej. Następnie przechodzą pod ławeczką zaczepioną na drabinkach. Na koniec wspinają się na czworakach po ławeczce.
5.„Ł jak łapa” – prezentacja litery w wyrazie.
Rodzic pokazuje planszę z monografią litery ł.

Wskazuje ilustrację łapy.

łapa
Prosi dzieci o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym wyrazu: ła-pa.
Ile jest sylab w wyrazie ła - pa? (2)
Ile jest głosek w wyrazie ł- a- p- a? (4)
Ile jest samogłosek? (samogłoski zaznaczamy czerwonym kolorem) (2)
Ile spółgłosek? (spółgłoski niebieskim) (2)
• „Chodzimy po ł” – dzieci układają ze skakanek (albo z długiego sznurka) jedną wielką literę Ł i jedną małą literę ł – chodzą po skakankach stopa za stopą. Podczas chodzenia dzieci wypowiadają głoskę ł krótko, nie wydłużając jej brzmienia.
• „Piszemy ł” – Rodzic prezentuje sposób pisania litery Ł ł.

Prosi dzieci, by napisały tę literę palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z różną intonacją. Rodzic zwraca uwagę dzieci na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.
Następnie rozdaje dzieciom tace lub talerzyki jednorazowe z kaszą manną, a dzieci piszą na nich palcem literę Ł ł. Jeśli są dzieci, które mogą mieć z tą literą trudność, można przygotować wycięty szablon z literą.

- podpowiedź jak wygląda zabawa. Tutaj akurat litera ,,u".
• „Nasze wyrazy” – zabawa językowa. Jak dużo wyrazów z literką ł jesteś w stanie wymyślić?
6. „Matematyka w zagrodzie” – Rodzic przygotowuje dziecku liczmany, np. nakrętki po
napojach. Dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:
1. W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
2. Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
3. Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
7. Rozwiązywanie zadań w kartach pracy.
Praca z KP3.35a – odczytywanie wyrazów, podkreślanie litery ł, łączenie wyrazów z właściwymi
ilustracjami.
Praca z KP3.35b – odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkami, pisanie litery Ł ł po śladzie i samodzielnie.
Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.
Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.
8. Zabawa dodatkowa popołudniowa :)
• „Czego brakuje” – zabawa dydaktyczna. Dzieci siedzą na dywanie. Na środku rodzic układa kilka dowolnych zabawek. Dzieci podają ich nazwy. Następnie odwracają się, a rodzic zabiera jedną zabawkę. Dzieci powtórnie się odwracają, próbuję odgadnąć, której zabawki brakuje. W kolejnych rundach rodzic zwiększa liczbę zabawek, które leżą w kole, a także tych, które zabiera.
9. Dodatkowy film : ,,Zwierzęta na wsi, odgłosy, zagadki, zadania".
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2OEtVCj343bIwndxIL2metMiEnrO3MSfHjMILKvTkLOEv1uHcTpovjkKU
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz