wtorek, 9 czerwca 2020

TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA MAŁE I DUŻE
PIĄTEK, 12.06.2020r.
TEMAT: NIEZNAJOME ZWIERZĘ

ANGIELSKI - L4 Nauczyciela

1. „Pies przyjacielem człowieka” – Rodzic pokazuje dziecku  zdjęcia psów różnych ras, podaje nazwy ras. Dzieci rozpoznają wśród zdjęć wymienione rasy. Następnie układają podpisy do ilustracji (zdjęć) przedstawiających psy.


OWCZAREK NIEMIECKI

LABRADOR

TERIER

HUSKY

MOPS

AMSTAFF

YORK


SPANIEL




Labrador biszkoptowy - informacje, wymagania, tresura, choroby

Terier walijski: charakter, pielęgnacja i choroby welshie

Husky syberyjski - charakterystyka, cechy, wychowanie, opinie

Mops: psi słodziak – Kreatywna.pl

Amstaff - Pieski *-*

Yorkshire terier • Charakterystyka, wady i zalety • Dla kogo york?

Cocker spaniel angielski | Dziennik Polski

Rodzic przedstawia też zdjęcia psów nierasowych, 
mieszańców, kundelków i zachęca do zgadywania,
do jakiej rasy są podobne.











Rodzic pyta dzieci, czy prawdziwe jest powiedzenie:
Pies przyjacielem człowieka. Jeśli tak, to w jakich sytuacjach przejawia się ta przyjaźń?
Dzieci podają przykłady. Następnie wspólnie zastanawiają się, w jaki sposób należy dbać o psa.

2. „Bądźmy bezpieczni” – tworzenie z dziećmi kodeksu właściwego zachowania się wobec nieznanych zwierząt.

Dzieci siadają na dywanie, na środku rodzic kładzie duży arkusz papieru i flamastry.
Rodzic prowadzi rozmowę, podczas której dzieci ustalają zasady, jakich należy przestrzegać wobec
nieznanych zwierząt. Rodzic zadaje pytania pomocnicze:
Czy wszystkie psy są przyjazne?
Czy można pogłaskać nieznanego psa?
Czy należy uciekać przed psem, który nas goni?
Czy można odwracać się tyłem do dużego psa?
Czy można patrzeć psu prosto w oczy?
Jaką pozycję przyjąć w razie ataku psa?
W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne?

Dzieci ustalają wspólnie z rodzicem, czego nie wolno robić, kiedy spotka się na swojej drodze obcego psa (podchodzić zbyt blisko, zaczepiać, zabierać czegoś, uciekać), dzieci rysują lub zapisują daną zasadę na arkuszu papieru.
Rodzic mówi: Pies, gdy zamierza zaatakować, wysyła następujące sygnały: jeży sierść, „kładzie” uszy, stoi na sztywnych łapach, ma uniesiony ogon, ma odsłonięte, dobrze widoczne zęby, warczy.

Jeśli pies zaatakuje, należy: Zachować spokój. Wezwać pomoc (jeśli to możliwe i ktoś dorosły jest
w pobliżu). Nie uciekać (pies ma wrodzony instynkt drapieżcy i podejmie pogoń). Nie szarpać się
(zwierzę zaciśnie szczęki jeszcze mocniej). Nie patrzeć mu w oczy (zwierzę poczuje się drażnione
i prowokowane). Przyjąć pozycję „żółwia”.

3. Rodzic prezentuje pozycję „żółwia”. 

Dzieci powtarzają ćwiczenie kilkakrotnie:
– spleść dłonie do wewnątrz,
– schować kciuki do środka,
– założyć ręce na kark i osłonić nimi również uszy,
– przykucnąć,
– przyciągnąć głowę do kolan,
– rozstawić stopy na zewnątrz.




4. Praca z KP4.37b – zaznaczanie sytuacji, w których nie należy podchodzić do nieznajomego psa, otaczanie pętlą obrazków przedmiotów potrzebnych podczas spaceru z psem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz