wtorek, 31 marca 2020

TYDZIEŃ: WITAJ WIOSNO!
ŚRODA 01.04.2020r.
TEMAT: ZDROWIE NA WIOSNĘ.

1. Powitanka - wspieranie rozwoju dziecka przedszkolnego przez zabawę - wybrane ćwiczenia i zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  • Powitanie częściami ciała: – dzieci witają się (z rodzicem albo rodzeństwem) brzuszkami, plecami, pośladkami, biodrami, barkami, łokciami, kolanami, nosami.
  • Naleśnik - dziecko zawijamy w koc jak naleśnik i toczymy po podłodze.
  • „Paczka” – dziecko siedzi skulone na podłodze, rękami obejmuje kolana. Rodzic albo rodzeństwo usiłuje„rozwiązać paczkę” – próbuje rozprostować nogi i ręce osoby zwiniętej w kłębek. Zamieniamy się rolami.
  • Skała - dorosły klęka na kolanach podpierając się rękami. Dziecko usiłuje przewrócić ,,skałę".
2. „Części ciała” – tworzenie wyrazów z wykorzystaniem Alfabetu. 
  • Dzieci układają z kartoników z literami wyrazy będące nazwami części ciała człowieka. Po ułożeniu wyrazów dzieci je odczytują. (Wiem, że nie macie w swoich klaserach wszystkich literek, może stworzycie je sami i włożycie w brakujące okienka :) Wtedy udałoby się Wam stworzyć więcej wyrazów).
  • Na koniec rodzic może wprowadzić nazwy wybranych części ciała w języku obcym, np. angielskim. Dzieci nie układają tych nazw z liter, jedynie starają się zapamiętać ich brzmienie i znaczenie: (np.: nos – nose, oko – eye, ucho – ear, głowa – head, ręka – arm, noga – leg). 
Podobny obraz

3.  „Owoce i warzywa” – zabawa polisensoryczna. 
Rodzic zawiązuje dziecku oczy, następnie wręcza dziecku owoc lub warzywo. Dziecko za pomocą dotyku i węchu musi odgadnąć, co to za warzywo lub owoc – podać jego nazwę. Jeśli dziecko ma problem z odgadnięciem, może zadać pytania, ale tylko takie, na które można odpowiedzieć tak lub nie, np.: Czy to jest słodkie? Czy to jest żółte? Czy to rośnie na drzewie? Gdy dziecko odgadnie nazwę warzywa lub owocu, dzieli te nazwę na sylaby, podaje pierwszą i ostatnią głoskę nazwy.
4. „Dlaczego warzywa są zielone?” – eksperyment dotyczący transportu wody w roślinie. 
Dziecko umieszcza liście kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwników spożywczych: zielonego, czerwonego i niebieskiego. Obserwuje proces barwienia się liści. Można również umieścić pół liścia w jednym, a pół w drugim pojemniku (z innym barwnikiem) albo zostawić liście w barwniku na noc, dzięki czemu efekt będzie wyraźniejszy. (nie trzeba wykonywać eksperymentu można zobaczyć filmiki i zdjęcia i o tym porozmawiać).



https://www.youtube.com/watch?v=UHyJ6jp_AqE - filmik 10 sekundowy zafarbowanych liści kapusty

5. „Zdrowe kanapki” – Pozwólcie dzieciom przygotować zdrowe kanapki dla całej rodziny (oczywiście pod waszym nadzorem).  Podczas pracy zadajcie dzieciom pytania: 
Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa? 
Co się dzieje w momencie gotowania warzyw? 
Czy warzywa, które obieramy, należy myć przed spożyciem? Dlaczego? 
Dlaczego warzywa są zdrowsze od słodyczy? 
Czy warzywa mogą być podane sposób w zachęcający do zjedzenia? 

Tutaj relacja z poprzednich przedszkolnych lat. Gdybyśmy chodzili do przedszkola to właśnie dziś robilibyśmy śniadanie w formie szwedzkiego stołu, sałatkę owocową albo koreczki witaminowe :) Teraz musimy zjeść takie śniadanie na odległość...

Koreczki owocowe - samoobsługowe :)




,,Śniadanie daje moc"






Szwedzki stół :)




6. Praca z KP3.33b – nazwanie części ciała, zapisywanie pierwszej głoski, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu. • Praca z KP3.39a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter g, G, pisanie wyrazów po śladzie.

7. Materiał od pani Sabinki z religii:


Badanie wzroku
PS. Nie zapomnijcie dziś zrobić jakiegoś małego psikusa, bo dziś Prima Aprillis, a  tak na to czekaliście :)
Ciekawe komu uda się odczytać :D 

2 komentarze:

  1. Kubuś już zrobił mi psikusa 🤩 przeczytaliśmy P.S.🙂 dziękujemy za ciekawy materiał 👏👏

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie widziałam, że wszystkie zadania i aktywności wykonane na medal przez Kubę. Brawo :) <3

    OdpowiedzUsuń