CZWARTEK, 04.06.2020r.
TEMAT 1: NASZE MARZENIA
TEMAT 2: Z WIZYTĄ U MOICH RÓWIEŚNIKÓW
1. Moja fantazja – wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści.
https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I
Moja fantazja
muz. Krzysztof Marzec, sł. Ewa Chotomska
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje dzieciom pytania:
Jakie było szkiełko z piosenki?
Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
Rodzic odtwarza jeszcze raz nagranie piosenki, a dzieci starają się zaśpiewać refren.
Co to są marzenia?
Czy wy macie jakieś marzenia?
Czy wszystkie marzenia się spełniają?
Czy marzenia są potrzebne?
2. „Różnię się od ciebie…, jestem do ciebie podobny …” – rozmowa kierowana.
Rodzic rozpoczyna rozmowę: Popatrzcie, każdy z nas ma nos, oczy, usta, uszy, włosy. Wszyscy mamy te same części ciała, ale przecież każdy z nas jest inny. Ludzie różnią się między sobą: jedni mają oczy niebieskie, inni zielone czy brązowe. Różnimy się między sobą nie tylko kolorem oczu czy kształtem nosa. Nosimy różne imiona. Mamy różne zdolności. Jedno dziecko umie ładnie rysować, drugie – śpiewać. Pomimo różnic każdy z nas jest tak samo ważny.
3. Kolorowy pociąg – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza i rozmowa na temat jego treści.
Dziecko ogląda ilustracje pociągu składającego się z pięciu wagonów. Każdy wagon jest oznaczony flagą innego państwa. Następnie rodzic czyta wiersz.
(kolorowy pociąg składający się z pięciu wagonów, flagi RPA, Arabii Saudyjskiej, Chin, , Francji, Argentyny)
Kolorowy pociąg
S. Daraszkiewicz
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.
Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko
W niskim ukłonie czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.
Na zielonym stepie stado wołów pasam,
łapię dzikie konie za pomocą lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna zwie się Argentyna.
Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.
Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże, i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.
Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
Jak nazywają się kraje, z których pochodziły?
Czy pamiętacie, w jakiej kolejności wsiadały dzieci?
Kto pierwszy wsiadł do pociągu?
Kto wsiadł ostatni?
Ja myślicie, kto przyjechał na wielbłądzie?
Kto je ryż pałeczkami? Jak się jeszcze przedstawiło chińskie dziecko?
Jak spędza dzień dziecko w Argentynie?
Z czego słynie Francja?
Co można powiedzieć o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść?
Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?
Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?
Rodzic zwraca uwagę na to, że dzieci w wierszu są przedstawione w bardzo uproszczony sposób. W rzeczywistości niezależnie od regionu świata, który zamieszkują, mogą różnie wyglądać, lubić różne rzeczy. Wszystkie dzieci na świecie łączy chęć zabawy, miłość do opiekunów itp.
4.„Kraje i ich mieszkańcy”– zabawa językowa.
Spróbuj dobrać w pary nazwy krajów i ich mieszkańców:
POLSKA
FRANCJA
TURCJA
ANGLIA
FRANCUZ
TUREK
ANGLIK
POLAK
• Praca z KP4.31a – odszukiwanie obrazków postaci na podstawie ich sylwet.
• Praca z KP4.31b – odnajdywanie wspólnych cech dzieci na zdjęciach, rysowanie symboli.
• Praca z KP4.32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych,
które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla.
• Praca z KP4. 32b – rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka.
NASZA FANTAZJA :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz