sobota, 13 czerwca 2020

TYDZIEŃ: LATO
PONIEDZIAŁEK, 15.06.2020r.
TEMAT: KOLORY LATA

ANGIELSKI - l4 nauczyciela

1. „Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Dzieci siedzą na dywanie i wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dzieciom, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie rodzic wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.


2. Po łące biega lato – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści. 

Rodzic zaprasza dzieci do rozmowy:
Jaką mamy porę roku?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?

W 2020 roku pierwszy dzień kalendarzowego lata przypadnie dokładnie 22 czerwca. Tym razem będzie to poniedziałek.
Lato kalendarzowe 2020 zakończy się 22 września. Z kolei jesień rozpocznie się dzień później, czyli 23 września. 



Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim
miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.

Po łące biega lato
sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska

https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY

Po łące biega lato
słowa: Barbara Lewandowska
muzyka: Krystyna Kwiatkowska

Po łące biega lato,
Uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

Po wysłuchaniu piosenki rodzic prosi dzieci o opowiedzenie, gdzie można spotkać lato.
Następnie zaprasza dzieci, aby powtarzały tekst piosenki wers po wersie i ilustrowały ruchem jego treść.

3.„Obrazy lata” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie. 

Spośród wszystkich obrazków wybierz te, które pasują do pory roku jaką jest lato.
(Nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi. Jeśli dziecko potrafi uzasadnić swój wybór – każda odpowiedź jest właściwa.)
 Podobny obraz








 

 

  

  Maliny: kalorie, wartości odżywcze | Party.pl

Leżak plażowy drewniany biało-niebieski - Leżaki, leżanki ogrodowe ...Krzesło Roxie to totalna nowość od La forma

Poduszka Muszla | Sklep eRybka.pl - akwarystyka morska  Przyrodnik: w Polsce obserwujemy właśnie masowy nalot motyla ...





4. „Przetwory owocowe” - próba smaku.
Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
Odmiana Poziomek: REGINA • Dostawa Gratis! • Sadzonki Poziomek

Jeżyna bezkolcowa NAVAHO - sadzonki | Ogrodniczy sklep wysyłkowy



– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (co tylko przyjdzie dzieciom do głowy :) truskawki, malinki, borówki, poziomki, itd.)

– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).

Rodzic (jeśli ma) prezentuje dzieciom oklejone słoiki, w których są przetwory owocowe.
Dzieci próbują rozpoznać po zapachu, z jakich owoców jest ten produkt. Sprawdzają, czy dobrze odgadły. Następne dzieci próbują przetworów z jednego słoika.



• Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. 
Rodzic odczytuje zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz