PONIEDZIAŁEK, 15.06.2020r.
TEMAT: KOLORY LATA
ANGIELSKI - l4 nauczyciela
1. „Poranny trening śpiewu ptaków” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Dzieci siedzą na dywanie i wcielają się w rolę ptaków, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Rodzic za pomocą określonych gestów pokazuje dzieciom, jakie mają wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – dzieci wysoko piszczą: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym – dzieci naśladują odgłos: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym – dzieci rytmicznie wypowiadają: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką – dzieci mówią: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach. Po zakończonej zabawie rodzic wyraźnie zaznacza wyjście z roli ptaków.
2. Po łące biega lato – słuchanie piosenki i rozmowa na temat jego treści.
Rodzic zaprasza dzieci do rozmowy:
Jaką mamy porę roku?
Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, lesie i na polu?
W 2020 roku pierwszy dzień kalendarzowego lata przypadnie dokładnie 22 czerwca. Tym razem będzie to poniedziałek.
Lato kalendarzowe 2020 zakończy się 22 września. Z kolei jesień rozpocznie się dzień później, czyli 23 września.
Posłuchajcie uważnie piosenki i zastanówcie się, w jakim
miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.
Po łące biega lato
sł. B. Lewandowska, muz. K. Kwiatkowska
https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY
Po łące biega lato
słowa: Barbara Lewandowska
muzyka: Krystyna Kwiatkowska
Po łące biega lato,
Uwija się jak bąk.
"Dzień dobry" mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Następnie zaprasza dzieci, aby powtarzały tekst piosenki wers po wersie i ilustrowały ruchem jego treść.
3.„Obrazy lata” – ćwiczenie spostrzegawczości, logicznego myślenie.
Spośród wszystkich obrazków wybierz te, które pasują do pory roku jaką jest lato.
(Nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi. Jeśli dziecko potrafi uzasadnić swój wybór – każda odpowiedź jest właściwa.)
4. „Przetwory owocowe” - próba smaku.
Rodzic zadaje pytania:
– Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
– Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (co tylko przyjdzie dzieciom do głowy :) truskawki, malinki, borówki, poziomki, itd.)
– Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki).
Rodzic (jeśli ma) prezentuje dzieciom oklejone słoiki, w których są przetwory owocowe.
Dzieci próbują rozpoznać po zapachu, z jakich owoców jest ten produkt. Sprawdzają, czy dobrze odgadły. Następne dzieci próbują przetworów z jednego słoika.
• Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych.
Rodzic odczytuje zdania: 1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Dzieci wpisują obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dzieci odczytują zdania z poznanych liter, wpisują numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz