wtorek, 9 czerwca 2020

TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA MAŁE I DUŻE
CZWARTEK, 11.06.2020r.
TEMAT: GROŹNI MIESZKAŃCY POLSKICH LASÓW

RELIGIA

Film o świętej Małgorzacie:

https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk

1. „Kim jestem?” – zabawa ruchowo-naśladowcza. 

Podkład do zabawy:   https://www.youtube.com/watch?v=drWHI-l_Gew

Dzieci stoją w rozsypce. Naśladują poruszanie się poszczególnych zwierząt w rytm muzyki: niedźwiedzie – poruszają się na czworakach,
zające – skaczą,
dzięcioły – uderzają ręką o podłogę,
wiewiórki – skaczą i jedzą orzeszki,
dziki – ryją w ziemi (na czworakach udają, że pocierają nosem o podłogę).


2. „Zwierzęta leśne”.

Dzieci oglądają zdjęcia przedstawiające zwierzęta zamieszkujące las. Dzieci opisują poszczególne zwierzęta. Mówią, które znają, a których nie, następnie odczytują nazwy z podziałem na zwierzęta roślinożerne i drapieżniki.

Roślinożerne: sarna, jeleń, zając, wiewiórka, dzik.


Dzik - opis, występowanie i zdjęcia. Zwierzę dzik ciekawostki ...

Drapieżniki: wilk, lis, kuna, borsuk, sowa.


Punkt Informacji Turystycznej w Suchej Beskidzkiej - Borsuk


Jak myślicie, co jedzą zwierzęta roślinożerne, a czym odżywiają się drapieżniki?
Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?
Jak należy się zachować, kiedy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę?

Rodzic prosi dzieci o uzasadnienie, dlaczego kontakt z dzikimi zwierzętami może być niebezpieczny:

Co może się stać, gdy napotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika?
Rodzic porządkując wypowiedzi dzieci zwraca uwagę również na to, że dzikie zwierzęta atakują ludzi wyłącznie w sytuacji zagrożenia. Raczej chronią się przed ludźmi niż wychodzą im naprzeciw.


3. Filmik edukacyjny: ,,Zwierzęta lasu".

https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY


• Praca z KP4.37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich. 
• Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników.


4. Piosenka pt. ,,Las".

https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz