TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA MAŁE I DUŻE
CZWARTEK, 11.06.2020r.
TEMAT: GROŹNI MIESZKAŃCY POLSKICH LASÓW
RELIGIA
Film o świętej Małgorzacie:
https://www.youtube.com/watch?v=G8nOrvLyUIk
1. „Kim jestem?” – zabawa ruchowo-naśladowcza.
Podkład do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=drWHI-l_Gew
Dzieci stoją w rozsypce. Naśladują poruszanie się poszczególnych zwierząt w rytm muzyki: niedźwiedzie – poruszają się na czworakach,
zające – skaczą,
dzięcioły – uderzają ręką o podłogę,
wiewiórki – skaczą i jedzą orzeszki,
dziki – ryją w ziemi (na czworakach udają, że pocierają nosem o podłogę).
2. „Zwierzęta leśne”.
Dzieci oglądają zdjęcia przedstawiające zwierzęta zamieszkujące las. Dzieci opisują poszczególne zwierzęta. Mówią, które znają, a których nie, następnie odczytują nazwy z podziałem na zwierzęta roślinożerne i drapieżniki.
Roślinożerne: sarna, jeleń, zając, wiewiórka, dzik.
Drapieżniki: wilk, lis, kuna, borsuk, sowa.
Jak myślicie, co jedzą zwierzęta roślinożerne, a czym odżywiają się drapieżniki?
Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?
Jak należy się zachować, kiedy zobaczymy w lesie dzikie zwierzę?
Rodzic prosi dzieci o uzasadnienie, dlaczego kontakt z dzikimi zwierzętami może być niebezpieczny:
Co może się stać, gdy napotkamy żmiję, niedźwiedzia, wilka, dzika?
Rodzic porządkując wypowiedzi dzieci zwraca uwagę również na to, że dzikie zwierzęta atakują ludzi wyłącznie w sytuacji zagrożenia. Raczej chronią się przed ludźmi niż wychodzą im naprzeciw.
3. Filmik edukacyjny: ,,Zwierzęta lasu".
https://www.youtube.com/watch?v=MhW_l3nlVWY
• Praca z KP4.37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.
• Praca z KP4.38b – kącik grafomotoryczny, rozwiązywanie działań, zapisywanie wyników.
4. Piosenka pt. ,,Las".
https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz