PIĄTEK, 24.04.2020r.
TEMAT: CZTERY PORY ROKU W GOSPODARSTWIE
ANGIELSKI
I like- lubię
I don't like - nie lubię
Przyklej lub narysuj owoce pod odpowiednią buzią. Jeżeli coś lubisz to pod uśmiechniętą buźką z napisem I like, jeżeli czegoś nie lubisz to pod smutną buzią z napisem I don't like.
1. https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo - rytmiczna rozgrzewka w podskokach :)
2. Od wiosny do wiosny – rodzic zachęca dzieci do wysłuchania wiersza: Poproszę, żebyście zamknęli oczy i spróbowali sobie wyobrazić, co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu. Podczas słuchania postarajcie się zapamiętać, jakie pory roku są w nim przedstawione.
Od wiosny do wiosny
Hanna Zdzitowiecka
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem…
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą…
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie…
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma…
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu?
Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”?
Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?
Czy pamiętacie jeszcze nasz wierszyk o porach roku?
,,Mamy cztery pory roku
Powtarzają się co roku
Wiosna, lato, jesień, zima
Rok się kończy i zaczyna."
3. „Rok w domu i w przyrodzie” – zabawa w klasyfikowanie.
Pomyślcie i powiedzcie do jakiej pory roku pasują przedmioty na obrazkach?
4. Praca z KP3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie
nazwy pory roku.
Praca z KP3.48b – kącik grafomotoryczny –– uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolorowanie sekwencji kwadratów.
5. „Karmimy kurki” – zabawa usprawniająca aparat mowy.
Rodzic podaje dziecku kartkę na której dzieci rysują duże koła i je wycinają. Niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki (wielkości paznokcia kciuka) – będą udawać pokarm kurek. Następnie dzieci za pomocą słomek przenoszą papierowe ścinki na wycięte koła, przeliczają je, porównują liczbę przeniesionych „ziarenek”.
6. Spróbuj wyobrazić sobie czynności o których mówi lektor w filmiku
i wykonaj masażyk na plecach mamy, albo kogoś z rodziny :)
GRATULACJE !
Doszliśmy do końca kart pracy nr 3 :)
Drodzy rodzice proszę narysujcie dzieciom ode mnie na końcu kart pracy uśmiechniętą buźkę albo wielkie serduszko :) :) <3 <3 <3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz