WTOREK, 21.04.2020r.
TEMAT: NA POLU
Na początek:
RYTMIKA
Temat: Witamy wiosnę.
Zabawy muzyczno – ruchowe (zazwyczaj w grupie) opisane poniżej są teraz propozycją dla rodziców z dziećmi :
1) „Śnieżne zaspy z tunelami” – Mama/Tata siedząc stykają się rękami, ramionami, nogami, tworząc zaspy i tunele. Dziecko – przechodzi przez te przeszkody.
2) „Chmurki – dziurki” – Mama/Tata na stojąco stykają się rękami, ramionami, nogami, tworząc dziury w chmurach. Dzieci przechodzą przez nie jak promienie słońca.
3) „Chlapiące kałuże” – Mama/Tata leżą na podłodze, tworząc z rąk i nóg kółka – kałuże. Dzieci chodzą pomiędzy rodzicem/rodzicami tak, żeby nie wejść w żadną kałużę.
4) „Zajączki wychodzą z norki” – Mama/Tata tworzą długi tunel, przez który przechodzi dziecko – zając.
5) „Niedźwiedzie i legowisko” – Mama/Tata leżą na podłodze obok siebie, trzymając ręce wzdłuż ciała i tworząc legowisko niedźwiedzia. Dziecko/dzieci kulają się po legowisku jak misie, które się budzą z zimowego snu.
6) „Bociany i gniazda” – Jedna osoba na siedząco tworzy gniazdo, a druga staje się bocianem, który podczas muzyki (lub bez muzyki) fruwa po pokoju . Na przerwę w muzyce (lub powiedzeniu „stop”) bocian wraca do gniazda.
7) „Dzięcioł i drzewo” – Jedna osoba – czyli dzięcioł – wystukuje rytm na plecach drugiej osoby, która w zabawie jest drzewem (propozycją może być: powtórz ten sam rytm co ja…)
8) „Motyle” - lekki bieg, w parze obejmując się wzajemnie za ramię (dziecko-dziecko lub dziecko – rodzic) . Machając drugą (wolną) ręką, udają fruwającego ptaka.
Życzę super zabawy. Jestem ciekawa jakiej Rodzince udało się wykonać wszystkie te ćwiczenia ? Powodzenia!
Pozdrawiam wszystkich BB.
1. „Praca rolnika” – słuchanie wiersza, ilustrowanie go sylwetami.
Rodzic zaprasza dzieci do uważnego wysłuchania wiersza: Zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać.
Wspólna praca
Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor
raz i drugi:
− Na podwórku
widzę pługi…
Kwa, kwa!
Wróbel siedzi
na stodole:
− Już gospodarz
jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł
na ugorze:
− Już gospodarz
w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku
kogut pieje:
− Już gospodarz
w polu sieje…
Ko, ko!
Na topoli
kraczą wrony:
− Już koniki
ciągną brony…
Kra, kra!
Teraz krzyczą
wszyscy razem:
− Oraliśmy
z gospodarzem!
Hej! hej!
Rodzic rozmawia z dziećmi na temat wiersza:
Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu?
Co robiły i o czym opowiadały?
Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu?
Rodzic wyjaśnia, co to jest pług, ugór, orka, brona.
Pług – narzędzie uprawowe do wykonywania orki. Najstarszy rysunek pługa znaleziono w starożytnym mieście Ur. Pług składa się z jednego lub kilku korpusów płużnych.
Ugór – pole wyłączone z rolniczego użytkowania na okres 1–2 lat, na którym wykonywana jest odpowiednia pielęgnacja mechaniczna, chemiczna lub pole niepielęgnowane zarastające samoistnie chwastami i samosiewami zbóż. Celem ugorowania jest poprawienie żyzności gleby.
Orka – czynność wykonywana narzędziem uprawowym lub maszyną uprawową mająca na celu odwrócenie i pokruszenie uprawianej warstwy roli. Wykonywana pługami lemieszowymi lub talerzowymi.
Brona – narzędzie uprawowe do spulchniania i rozdrabniania roli. Stosowane najczęściej po orce do rozdrabniania roli, lub po zasiewie, w celu przykrycia materiału siewnego cienką warstwą rozdrobnionej gleby. Stosowane jest także do usuwania kłączy i rozłogów chwastów, jako jedna z metod zwalczania chwastów.
2. „Dlaczego rośliny rosną?” – burza mózgów podsumowana w formie pracy plastycznej.
1. Dziecko otrzymuje od rodzica kartkę albo jeśli ktoś ma arkusza szarego papieru.
2. Zastanówcie się czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć i się rozwijać.
3. Spróbujcie zrobić plakat, który pokaże to w zrozumiały sposób.
4. Możecie korzystać ze wszystkich przyborów dostępnych w waszych pokojach.
5. Możecie tworzyć ilustracje, rysować ilustracje i pisać wyrazy. Powycinać obrazki z gazet.
6. Zapraszam do pracy.
7. Podczas pracy dzieci rodzic służy radą, pomocą i udziela wskazówek.
8. Po upływie ustalonego czasu, rodzic prosi by dziecko omówiło swoją pracę.
3. Czynności wykonywane na polu. Może uda Ci się przeczytać niektóre wyrazy samodzielnie?:
4. Praca z KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.
Praca z KP3.45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
Na deser zapraszam Was do korzystania ze słuchowisk dostępnych na youtube na kanale Bajkowisko - bajki dla dzieci.
https://www.youtube.com/channel/UCfNFD9kA84WtfckM0O7ftUg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz