CZWARTEK, 16.04.2020r.
TEMAT: ODGŁOSY WIEJSKIEGO PODWÓRKA
1.Stary Donald farmę miał – zabawa muzyczna do piosenki.
Dzieci próbują śpiewać piosenkę, poruszając się w wybrany sposób w jedną stronę (np. krokiem dostawnym, skacząc na jednej nodze, podnosząc wysoko kolana i klaszcząc pod nimi).
W dalszej części zabawy dzieci wymyślają i proponują kolejne zwrotki o innych zwierzętach.
,,Stary Donald farmę miał"
sł. i muz. tradycyjne
Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie świnkę miał ijaj i jaj O! świnka chrum, chrum chrum, świnka chrum, chrum chrum, Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie krówkę miał ijaj i jaj O! Krówka muu, muu, muu Krówka muu, muu, muu Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie konia miał ijaj i jaj O! Konik I ha, ha Konik I ha, ha Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie kozę miał ijaj i jaj O! Koza me, me, meee Koza me, me, meee Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie kurkę miał ijaj i jaj O! kurka Ko, Ko, Ko kurka Ko, Ko, Ko Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie pieska miał ijaj i jaj O! Piesek Hau, Hau, Hau Piesek Hau, Hau, Hau Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie kotka miał ijaj i jaj O! Kotek Miau, miau, miau Kotek Miau, miau, miau Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O! i na tej farmie myszkę miał ijaj i jaj O! Myszka Pi, pi, pi Myszka Pi, pi, pi Stary Donald farmę miał ijaj i jaj O!
https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c - piosenka po polsku
2. Zabawę można poprowadzić w języku angielskim.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a pig. E-I-E-I-O. With an oink oink here. And an oink oink there. Here an oink. There an oink. Everywhere an oink oink. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a duck. E-I-E-I-O. With a quack quack here. And a quack quack there. And an oink oink here. And an oink oink there. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a horse. E-I-E-I-O. With a neigh neigh here. And a neigh neigh there. And a quack quack here. And a quack quack there. And an oink oink here. And an oink oink there. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a sheep. E-I-E-I-O. With a baaa baaa here. And a baaa baaa there. And a neigh neigh here. And a neigh neigh there. And a quack quack here. And a quack quack there. And an oink oink here. And an oink oink there. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a cow. E-I-E-I-O. With a moo moo here. And a moo moo there. And a baaa baaa here. And a baaa baaa there. And a neigh neigh here. And a neigh neigh there. And a quack quack here. And a quack quack there. And an oink oink here. And an oink oink there. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. And on that farm he had a turkey. E-I-E-I-O. With a gobble-gobble here, And a gobble-gobble there, And a moo moo here. And a moo moo there. And a baaa baaa here. And a baaa baaa there. And a neigh neigh here. And a neigh neigh there. And a quack quack here. And a quack quack there. And an oink oink here. And an oink oink there. Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O. E-I-E-I-O.
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo - piosenka w języku angielskim
3. Na wiejskim podwórku” – praca plastyczna.
Potrzebne: plastelina i sztywne kartoniki lub pokrywki plastikowych pojemników.
Dzieci lepią z plasteliny makietę wiejskiego podwórka i zwierzęta gospodarskie. Na koniec przygotowują wystawę, podczas której opowiadają, co przedstawiają ich prace.
Pomysły z internetu:
Można też spróbować wykonać zagrodę wiejską z klocków :)
Pomysły z internetu:
Albo z czegokolwiek, co wpadnie Wam do głowy :)
4. „Łap piłkę” – zabawa na orientację.
Dzieci siadają na dywanie. Rodzic rzuca piłkę do dziecka, podając przy tym nazwę zwierzęcia. Dziecko łapie piłkę i naśladuje głos wskazanego zwierzęcia. Następnie odrzuca piłkę, również podaje nazwę zwierzęcia. Rodzic narzuca coraz szybsze tempo zabawy.
5. „Liczymy zwierzęta” – zabawa matematyczna.
Rodzic rozdaje dzieciom liczmany, np. nakrętki po napojach. Podaje treść zadań, dzieci dokonują obliczeń za pomocą liczmanów. Przykładowe zadania (dodawanie w zakresie 10):
- W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?
- Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?
- Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?
- W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków siana stało w stajni?
- Na wiosnę w gospodarstwie urodziło się jedno źrebię, dwoje cieląt, cztery kurczęta i dwa koty. Ile zwierząt urodziło się na wiosnę w gospodarstwie?
6. Praca z KP3.37a – przeliczanie zwierząt, zapisywanie i obliczanie działań.
Praca z KP3.37b – dorysowywanie brakujących części zwierząt, nalepianie nazw zwierząt.
Dodatkowe zadania:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz