ŚRODA: 15.04.2020r.
TEMAT: W GOSPODARSTWIE
POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI - ZAGADKI :)
Ciekawe czy uda Wam się odgadnąć wszystkie? :)
1. Na początek prosta zabawa logopedyczna :)
2. Na wiejskim podwórku – zabawa dydaktyczna.
Popatrz na ilustracje. Przeczytaj napisy na obrazkach (drukowane litery)
Może spróbujesz przeczytać napisy poniżej? (literki pisane).
krowa
gęś
koza
świnia
koń
kura
królik
owca
indyk
kogut
Rodzic może wprowadzić w rozmowie słownictwo języka obcego, np. angielskiego
koń – horse,
krowa – cow,
owca – sheep,
kura – hen,
świnia – pig.
Co to jest gospodarstwo wiejskie?
Jakie jeszcze zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? (np. gołębie, pieski, kotki)
Jak się nazywają samce, jak – samice, a jak – młode tych zwierząt? (odpowiedzi poniżej na obrazkach).
W jaki sposób należy się zachowywać wobec zwierząt?
(Rodzic zwraca uwagę na to, że nie wolno podchodzić do nieznajomych zwierząt, nie należy ich straszyć, dokuczać ani zaczepiać).
ŚWINIA I PROSIĄTKO
INDYCZKA I INDYCZĘTA
OWCA I JAGNIĘ
KOZA I KOŹLĄTKO
KURA I KURCZĄTKO
KLACZ I ŹREBIĘ
BYK, KROWA I CIELĘ
4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 28.
1. „W zagrodzie”.
Dzieci rozbiegają się po pokoju. Na polecenia rodzica naśladują ruchem i głosem zwierzątka:
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
Zabawę można przeprowadzić z wykorzystaniem słownictwa w języku obcym, np. angielskim
2. „Koci spacer".
Dzieci przechodzą po ławeczce stopa za stopą, ręce mają rozstawione na bok.
Następnie wykonują ćwiczenie z utrudnieniami: akcentowaniem palcami każdego kroku i uginaniem
tylnej nogi, z sięganiem nogą w dół do podłogi, z przysiadami i dotknięciem listwy ławki, z obrotami po wspięciu na palce.
3. „Pełzające dżdżownice”.
Dzieci po kolei kładą się przodem na ławeczce i chwytając za jej brzegi, przeciągają się wzdłuż niej. Następnie przechodzą pod ławeczką zaczepioną na drabinkach. Na koniec wspinają się na czworakach po ławeczce.
5.„Ł jak łapa” – prezentacja litery w wyrazie.
Rodzic pokazuje planszę z monografią litery ł.
Wskazuje ilustrację łapy.
łapa
Prosi dzieci o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym wyrazu: ła-pa.
Ile jest sylab w wyrazie ła - pa? (2)
Ile jest głosek w wyrazie ł- a- p- a? (4)
Ile jest samogłosek? (samogłoski zaznaczamy czerwonym kolorem) (2)
Ile spółgłosek? (spółgłoski niebieskim) (2)
• „Chodzimy po ł” – dzieci układają ze skakanek (albo z długiego sznurka) jedną wielką literę Ł i jedną małą literę ł – chodzą po skakankach stopa za stopą. Podczas chodzenia dzieci wypowiadają głoskę ł krótko, nie wydłużając jej brzmienia.
• „Piszemy ł” – Rodzic prezentuje sposób pisania litery Ł ł.
Prosi dzieci, by napisały tę literę palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z różną intonacją. Rodzic zwraca uwagę dzieci na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.
Następnie rozdaje dzieciom tace lub talerzyki jednorazowe z kaszą manną, a dzieci piszą na nich palcem literę Ł ł. Jeśli są dzieci, które mogą mieć z tą literą trudność, można przygotować wycięty szablon z literą.
- podpowiedź jak wygląda zabawa. Tutaj akurat litera ,,u".
• „Nasze wyrazy” – zabawa językowa. Jak dużo wyrazów z literką ł jesteś w stanie wymyślić?
6. „Matematyka w zagrodzie” – Rodzic przygotowuje dziecku liczmany, np. nakrętki po
napojach. Dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:
1. W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
2. Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
3. Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
7. Rozwiązywanie zadań w kartach pracy.
Praca z KP3.35a – odczytywanie wyrazów, podkreślanie litery ł, łączenie wyrazów z właściwymi
ilustracjami.
Praca z KP3.35b – odczytywanie zdań, łączenie ich z obrazkami, pisanie litery Ł ł po śladzie i samodzielnie.
Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.
Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.
8. Zabawa dodatkowa popołudniowa :)
• „Czego brakuje” – zabawa dydaktyczna. Dzieci siedzą na dywanie. Na środku rodzic układa kilka dowolnych zabawek. Dzieci podają ich nazwy. Następnie odwracają się, a rodzic zabiera jedną zabawkę. Dzieci powtórnie się odwracają, próbuję odgadnąć, której zabawki brakuje. W kolejnych rundach rodzic zwiększa liczbę zabawek, które leżą w kole, a także tych, które zabiera.
9. Dodatkowy film : ,,Zwierzęta na wsi, odgłosy, zagadki, zadania".
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2OEtVCj343bIwndxIL2metMiEnrO3MSfHjMILKvTkLOEv1uHcTpovjkKU
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz