środa, 22 kwietnia 2020

TYDZIEŃ: PRACA ROLNIKA
CZWARTEK, 23.04.2020r.
TEMAT: MASZYNY ROLNICZE


RELIGIA

https://www.loom.com/share/e357633b159f44f98e84e3cfc3a9799f  



1. „Co to jest farma?” – pytania do dzieci
Co to jest farma?
Czym zajmuje się rolnik?
Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście?
Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje?
Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem?
Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie?

2. Maszyny rolnicze”.
Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia
rolnicze, wykorzystywane w gospodarstwie.
Dzieci dzielą ich nazwy na sylaby, następnie na głoski, oznaczają pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. 
Następnie rodzic pyta:
Jakich maszyn potrzebuje rolnik podczas swojej pracy?
Do jakich czynności wykorzystuje te maszyny i narzędzia?
Gdzie rolnik zwozi zboże?

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: tekst

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.




3. „Różne zboża” 
 Dzieci przez chwilę uważnie oglądają ilustracje  zastanawiają się, co jest na nich przedstawione. Na podstawie ilustracji opowiadają, czym różnią się od siebie różne zboża i jakie mają cechy podobne.  Zastanawiają się, do czego wykorzystuje się zboża.  (Kto ma w domu może skorzystać z KZ s. 62–63).











https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8 - krótki filmik od ziarenka do bochenka


4. Praca z KP3.47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych
obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.


Na koniec trzy wersje piosenki ,,Rolnik sam w dolinie". Która najbardziej przypadła Wam do gustu?


2. https://www.youtube.com/watch?v=Y-a4HRH1id8 - troszkę zmieniona wersja :)

3. https://www.youtube.com/watch?v=eCDWKBvcnaw - a może wersja po angielsku?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz