środa, 8 kwietnia 2020

TYDZIEŃ: WIELKANOC
ŚRODA, 08.04.2020r.
TEMAT: WIELKANOCNY KOSZYCZEK


Zajęcia z religii od pani Sabinki:

https://www.loom.com/share/4ad8bdb5fe3a4410a23cd554d039f929

1. Legenda o białym baranku 
N. zaprasza dzieci do wysłuchania legendy o białym baranku: Zastanówcie się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Postarajcie się
zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

Legenda o białym baranku
Urszula Pukała

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują.

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Rodzic prosi dzieci, by opowiedziały, co zapamiętały z wiersza. Jeśli dzieci mają trudność ze znalezieniem odpowiedzi na pytania zadane przed przeczytaniem wiersza, rodzic może przeczytać wybrany fragment jeszcze raz.
Rodzic zaprasza dzieci do rozmowy:
Kto gościł w wielkanocnym koszyku?
O co pokłóciły się zwierzątka?
Spróbujcie przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku.
Rodzic zachęca dzieci, by próbowały sformułować porównania. np. Zielony jak łąka, żółty jak..., czekoladowy jak… itp. Jeśli dzieci mają trudność ze znalezieniem odpowiedzi na pytanie, rodzic może przeczytać wybrany fragment jeszcze raz.

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA - filmik ,,Tradycje wielkanocne".


2. Wielkanocna piosenka – rodzic zachęca dzieci do swobodnej interpretacji ruchem treści piosenki.

 Podczas słuchania piosenki spróbujcie naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze.

Propozycje piosenek Wielkanocnych:

1. https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U ZoZi - Znaki Wielkanocy

2. https://www.youtube.com/watch?v=4u4Jh7n0FDg - Zając Malowany

3. https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE - Wielkanocna Piosenka

4. https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g - Święta Wielkanocne - animacja do piosenki

3. „Co włożymy do koszyczka?”
Dziecko opowiada o wybranym produkcie z koszyczka rozpoczynając: Do koszyczka włożę produkt, który rozpoczyna się głoską.…
Kiedy zagadka zostanie rozwiązana, następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy. Można
zaproponować dzieciom również, by wybrały z Alfabetu litery, którymi rozpoczynają się nazwy
produktów z koszyczka. Dzieci losują literę, nie pokazując jej rodzicowi. Formułują zagadkę, określając produkt z koszyczka wielkanocnego, którego nazwa rozpoczyna się wylosowaną literą.
Obraz może zawierać: jedzenie

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: jedzenie

Obraz może zawierać: jedzenie
















4. „Koszyczek wielkanocny” – praca plastyczna.

Narysuj koszyczek wielkanocny :)

Jeśli komuś się bardzo nudzi, może spróbuje wykonać taki koszyczek? :o

https://wczesnoszkolni.pl/swieta/koszyczek-wielkanocny


5. „Złodziej jajek” – zabawa ruchowo-słuchowa.
Dziecko (zajączek wielkanocny) siedzi w środku koła, ma zasłonięte oczy i pilnuje „gniazda z pisankami” (rodzic układa wokół małe piłeczki, przedmioty wydające dźwięki).
Pozostałe dzieci (rodzeństwo, lub rodzic) ostrożnie przysuwają się do gniazda i próbują zabrać jedną „pisankę”. Jeżeli „zajączek wielkanocny” usłyszy jakiś głos, wskazuje ręką w tym kierunku. Jeśli wybierze właściwy kierunek, wtedy należy odłożyć przedmiot na miejsce.

6. „Wielkanocne obliczenia” – zabawa matematyczna.
Dzieci siadają przy stolikach, na których leżą liczmany, np. nakrętki po napojach. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów:

W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia
z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób siadło do świątecznego śniadania?

Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek
i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadła jedno, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

Zuzia robiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty i 4 fioletowe.
Niestety, klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

 7. Praca z KP3.41b – odnajdywanie fragmentów
Praca z KP3.42a – rysowanie pisanek po ośladzie, naklejanie sztućców obok talerzy.
Praca z KP3.42b – kolorowanie ilustracji zgodnie z kodem, pisanie po śladzie wyrazu Wielkanoc.
Praca z KP3.43a – rozwiązywanie sudoku obrazkowego, wycinanie jajek po śladzie.
Praca z KP3.43b – wykreślanie niepasujących napisów lub obrazków, czytanie wyrazów.

Możecie podzielić sobie pracę w kartach na kilka dni, bo następne zajęcia na blogu dopiero po świętach.

KOCHANE MOJE SÓWKI I RODZICE

Z okazji nadchodzącej Wielkanocy
 pragnę Wam życzyć, 
aby wiosenna atmosfera,wiara i miłość
 nie opuszczały Was przez cały rok.
Zajączka bogatego,
mazurka słodkiego,
pisanek kolorowych,
Świąt wesołych i zdrowych.




Kilka propozycji bajek i filmów na Wielkanocny czas:

https://www.youtube.com/watch?v=CmtqWLGWHWQ  - Maks I Ruby - Parada Wielkanocna

https://www.youtube.com/watch?v=2ewyzP7zUyo  - 7 tradycji Wielkanocnych na świecie

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY - Domowe przedszkole - Wielkanoc

https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4 - Kronika Wielkiego Tygodnia - Ziarno

https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M - Dziwny Świat Kota Filemona - Wielkanocne sprzątanie

https://www.youtube.com/watch?v=WeCwMg4JZnY - jak narysować koszyczek wielkanocny

https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs - jak narysować zajączka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz