czwartek, 16 kwietnia 2020

TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
PIĄTEK, 17.04.2020r.
TEMAT: SKĄD SIĘ BIERZE SER?

Gdzie rośnie ser? O świadomości młodych Brytyjczyków - Świat ...

Na początek zajęcia dodatkowe: 

RELIGIA
Środowe zajęcia od pani Sabiny

https://www.loom.com/share/095a1af079af4749aaade109cbd2d54e - filmik

ANGIELSKI

https://learningapps.org/display?v=ph4czhaqn20 - gra w słówka




https://www.youtube.com/watch?v=IWlAxUDmnsQ -  filmik edukacyjne, ,,Owoce".



1. Przetwory z mleka.
Nauczyciel zaprasza dzieci do wysłuchania tekstu.

Starajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw mlecznych produktów.

https://www.youtube.com/watch?v=vUdK7cTsCXQ - wiersz czytany przez n-la.

Przetwory z mleka
Bożena Forma

Na zakupy wyruszamy,
dużą torbę zabieramy.

Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały.

Smaczny jogurt waniliowy,
naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę,
ser topiony i śmietankę.

Różne są przetwory z mleka,
zatem niechaj nikt nie zwleka.

Dnia każdego – to zasada
coś z nabiału niechaj zjada.

Po przeczytaniu tekstu rodzic prosi dzieci, żeby powiedziały, jakie zwierzęta dają mleko, które wykorzystują ludzie. Jeśli jest taka konieczność, podpowiada, że nie tylko krowa, ale także np. owca,
koza. Prosi dzieci, by na podstawie wysłuchanego wiersza i własnej wiedzy powiedziały, jakie produkty są zrobione z mleka. Dzieci podają nazwy produktów, dzielą je na sylaby, podają pierwszą
i ostatnią głoskę. Rodzic po każdym przykładzie dopytuje dzieci, czy lubią dany produkt. 

2. Druga część filmiku o Zwierzętach na wsi (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają).



3. „Produkty z mleka” – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych. 

1.Rodzic prosi dzieci, by powiedziały, gdzie w sklepie stoją produkty mleczne, i dlaczego. 

2.Rodzic przygotowuje dziecku degustację produktów mlecznych na talerzykach, np. kefir, jogurt, śmietana, ser żółty, twaróg, serek topiony, serek kanapkowy, ser typu feta, mozzarella, ser wędzony, masło. 

3.Następnie wręcza dziecku: łyżeczkę, kartkę i ołówek.

4.Dzieci kolejno podchodzą do produktów i degustują produkty, opowiadają, jaki mają smak, zapach, czy im smakują. Rodzic zwraca uwagę na to, że jeden produkt może budzić u różnych osób różne emocje i należy wyrażać je kulturalnie.

5.Każde dziecko rysuje na kartce obok produktu buźkę: zadowoloną, gdy produkt mu smakuje lub
smutną, gdy produkt mu nie smakuje. 

4. Fabryka serów - film edukacyjny.



5. Praca z KP3.38a – opowiadanie, skąd się bierze mleko na podstawie historyjki obrazkowe, rysowanie ramek wokół obrazków. 
• Praca z KP3.38b – łączenie par obrazków, których nazwy się rymują, odczytywanie sylab, łączenie
ich z sylabą ser. 



6. Może niektóre Sówki pamiętają jeszcze piosenkę z zeszłego roku? 
SI MAMA KA :)


A kto nie zna, niech próbuje :)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz