niedziela, 19 kwietnia 2020

TYDZIEŃ: PRACA ROLNIKA
PONIEDZIAŁEK, 20.04.2020r.
TEMAT: DZIEŃ W GOSPODARSTWIE

ANGIELSKI:

1. https://learningapps.org/display?v=pgqcmkwda20  - link do gry edukacyjnej.

2. https://wordwall.net/play/1573/431/397 - link do materiału dydaktycznego - gra Połącz w pary.



1. https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g - na początek coś co wprowadzi nas w klimat gospodarstwa wiejskiego :) Taniec trochę w stylu country :) Spróbujecie podjąć wyzwanie? :)

2.  Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat doświadczeń związanych z przebywaniem na wsi: Czy my mieszkamy na wsi czy w mieście?  Czy byliśmy kiedyś na wsi? Co możesz o niej opowiedzieć? Co widziałeś? Co zapamiętałeś? Co ci się podobało? Czego jeszcze chciałbyś się dowiedzieć o życiu na wsi?

Jak nazywają się te przedmioty? 

Obraz może zawierać: tekstObraz może zawierać: tekst „WĄŻ OGRODOWY”Brak dostępnego opisu zdjęcia.Brak dostępnego opisu zdjęcia.

3. Rozmowy zwierząt – dzieci słuchają recytacji wiersza i wykonują ćwiczenia logopedyczne – naśladują odgłosy zwierząt.

Rozmowy zwierząt
Barbara Kosowska

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy
Kto Cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię Mu od urodzenia,
A ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową

Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka

Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.

Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.


Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza:
Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
O czym rozmawiały zwierzęta?
Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?
Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?
Następnie rodzic prosi, aby dziecko spróbowało naśladować odgłosy zwierząt, np.
Spróbuj wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę.
Spróbuj przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.


4. Spróbuj nazwać miejsca w których mieszkają zwierzęta.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.



5. Spróbuj przeczytać i powiedz, jakie zwierzę wydaje taki odgłos.

Obraz może zawierać: tekst „miau hau chrum bee Rredsz edszkolne kolne Pomysły”Obraz może zawierać: tekst „mee muu gę gę kwa kwa Pzedszkolne zedszkolne kolne Pomysły”Obraz może zawierać: tekst „ko ko iha pi pi gul gul zedszkolne kolne Pomysły”

Może łatwiej będzie z literami drukowanymi? Spróbuj jeszcze raz :)

Obraz może zawierać: tekst „KO KO IHA PI PI GUL GUL Predszkolne zedszkolne Pomysly”Obraz może zawierać: tekst „MEE MUU GĘ GĘ KWA KWA Predszkolne kolne Pomysły”Brak dostępnego opisu zdjęcia.


6. „Bal w zagrodzie” – zabawa ruchowa. 
Rodzic prosi dzieci, by wybrały dowolne zwierzę gospodarskie, którego ruchy będą naśladować podczas zabawy. Dzieci mogą tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie,
na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się
na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.

Propozycja piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28 - Piosenka o wiośnie - Mała Orkiestra Dni Naszych.


7. Praca z KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku. 
Praca z KP3.44b – przeliczanie figur, zabawy ruchowo-słuchowe, odczytywanie zdań, łączenie ich
z obrazkiem.


Dodatkowo w nagrodę za wykonanie wszystkich zadań odcinek Domowego Przedszkola pt. ,,Co słychać na wsi?".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz