WTOREK, 05.05.2020r.
TEMAT: WARSZAWA - STOLICA POLSKI
RYTMIKA
Temat: Na łące
Zabawy muzyczno - ruchowe wg S. Dusza : https://www.facebook.com/AnimaPianoSebastianDusza/videos/524878281725003/
1. Legendy Warszawskie.
Wybierz i wysłuchaj jednej z legend warszawskich.
- https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc - ,,Wars i Sawa" - Legenda o powstaniu stolicy Polski
- https://www.youtube.com/watch?v=WFOCPSWVVvE - ,,Legenda o Złotej Kaczce" - o pomniku na dziedzińcu w Warszawie
2.Warszawska Syrenka – słuchanie tekstu.
Rodzic prosi, aby dzieci zwróciły szczególną uwagę na to, jakie miejsca charakterystyczne dla Warszawy pojawiają się w treści piosenki.
Nasza Warszawska Syrenka
Nasza warszawska Syrenka
co noc urządza wyprawę.
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.
Nasza warszawska Syrenka
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
N. prosi dzieci, by wymieniły miejsca, które pojawiają się w piosence.
Zamek Królewski
Pałac i park w Łazienkach Królewskich,
Nowoczesne wieżowce
Stare Miasto
Wisła
Rodzic pokazuje dzieciom napisy do globalnego czytania. Chętne dzieci próbują je odczytać, zastanowić się i dopasować do zdjęć.
ZAMEK KRÓLEWSKI
ŁAZIENKI
WIEŻOWCE
STARE MIASTO
WISŁA
3. Patriotyczny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
1. „Kocham Cię, Polsko” – rodzic wręcza dziecku flagę Polski (można też wykonać prostą flagę z papieru i patyka do szaszłyków) włącza melodię Kocham Cię, Polsko. Dzieci poruszają flagami w rytm muzyki, tworzą własny układ choreograficzny z flagami. Rodzic nagradza dziecko brawami.
https://www.youtube.com/watch?v=rtPrKm0Rfx8 - piosenka ,,Kocham Cię Polsko".
2. „Zwiedzamy Polskę” – dzieci tworzą pociąg z rodzeństwem i rodzicami. Każdy przez chwilę jest lokomotywą i mówi, dokąd jedzie pociąg (wymienia nazwę polskiego miasta). Dzieci starają się zapamiętać nazwy wszystkich podanych miast i wymienić je na koniec zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=3s - piosenka ,,Jesteśmy Polką i Polakiem".
3. „Mali żołnierze” – dzieci maszerują po pokoju naśladując żołnierzy na defiladzie. Wysoko
unoszą kolana i wymachują rękami. N. wydaje komendy, np. Padnij (dzieci kładą się na podłodze),
Czołgaj się (czołgają się), Powstań (wstają), Kryć się (chowają się za jakimś przedmiotem).
https://www.youtube.com/watch?v=wl2rNy_i94o - piosenka ,,Chuchua"
4. „Biało-czerwoni” – zabawa z piłką. Dziecko siedzi naprzeciw rodzica i rzucają piłkę naprzemiennie, podając jakiś kolor. Gdy usłyszą czerwony lub biały, nie łapią piłki. Gdy kolor będzie inny, łapią piłkę i ją odrzucają.
4. Praca z KP4.12a – rozpoznawanie warszawskich budowli, przeliczanie, zapisywanie cyfr.
• Praca z KP4.12b – rysowanie po śladzie pomnika warszawskiej Syrenki, pisanie wyrazu syrenka po śladzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz