TYDZIEŃ: TAJEMNICE KSIĄŻEK
PONIEDZIAŁEK, 11.05.2020r.
TEMAT DNIA: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI
ANGIELSKI
https://learningapps.org/display?v=prtpwk2m520
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE - W-F dla dzieci online.
1. Gdzie jest ,,f?”
Potrzebne do zabawy bedą:
kartki a4,
10 kasztanów (można wykorzystać dowolne elementy, muszą być jednakowe, np 10 tych samych klocków, ziarenek fasoli, guzików)
oraz 2 koraliki
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy:
Za chwilę będę wymieniać słowa, które zawierają głoskę f – na początku, w środku lub na końcu. Waszym zadaniem jest ułożenie na kartce tylu kasztanów, ile głosek mają te słowa. Poproszę, abyście w miejsce głoski f zamiast kasztana ułożyli koralik. Na koniec rodzic sprawdza, czy dziecko dobrze wykonało zadanie.
Proponowane słowa: fotel, farba, flaga, foka, kufer, lufa, telefon, kartofel, żyrafa, elf, fotograf, klif, gryf.
2. „Fotelik” – zabawa ruchowa.
Dziecko siada z rodzicem jedno za drugim. Rodzic siedzący z tyłu obejmuje dziecko ramionami i nogami. Dzieci z rodzicem wspólnie kołyszą się w „foteliku”. Po chwili następuje zamiana ról.
3. „Ulubiona książka”
Rodzic zachęca dziecko, by zastanowiło się, jaka jest jego ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem i jaką historię w niej przedstawiono. Rodzic ustala czas przeznaczony na refleksję, ustawia klepsydrę lub minutnik. Po upływie tego czasu zaprasza dziecko do rozmowy.
Gdy dzieci opowiedzą o swoich ulubionych książkach, rodzic prosi, by zastanowiły się, z czego są zrobione książki. Następnie kieruje rozmowę w taki sposób, by dzieci doszły do wniosku, że książki mogą być też elektroniczne – do czytania lub do słuchania.
Czy znacie takie rodzaje książek?:
ATLASY:
KOMIKSY:
KSIĄŻKI OBRAZKOWE:
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE, CZYLI:
E- BOOKI:
E-book – publikacja książkowa, zapisana w formie elektronicznej, składająca się z tekstu, zdjęć lub obu, odczytywana za pomocą odpowiedniego oprogramowania, na ekranach komputerów lub innych urządzeń elektronicznych.
AUDIOBOOKI:
Książka mówiona, audiobook – nagranie dźwiękowe zawierające odczytany przez lektora tekst publikacji książkowej, zapisane na nośniku danych najczęściej w postaci cyfrowej. Przed wprowadzeniem nośników cyfrowych nagrywane były na kasetach magnetofonowych lub płytach gramofonowych.
Audiobooki dla przykładu, wybierz, którego chcesz wysłuchać:
https://www.youtube.com/watch?v=KSvS7Pc5f9E - ,,Czapka Niewidka"
https://www.youtube.com/watch?v=4DzcWbN8m5Q - ,,Wyrwidąb i Waligóra"
4.„F jak foka” – prezentacja litery w wyrazie.
Dziecko ogląda plansze z prezentacją litery f. Rodzic prosi dzieci o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: fo-ka, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy.
Spróbuj odnaleźć wszystkie literki ,,f,F" na obrazku :)
Następnie rodzic wskazuje model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), i prowadzi zabawę z analizą głoskową tak jak wcześniej z analizą sylabową. Dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy.
Rodzic prosi dzieci o podanie skojarzeń związanych z kształtem litery F, f. Prezentuje sposób pisania
liter F i f na tablicy, zwraca uwagę dzieci na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.
https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk - Ubu poznaje literkę ,,f,F"
https://www.youtube.com/watch?v=0B7mSyY_ZnU - f jak foka
5. „Firanka z f”
Potrzebne do zadania: kawałek firanki
Waszym zadaniem jest ułożenie z fragmentu firanki kształtu litery f i narysowanie jej palcem
po tkaninie. Jeśli niektóre dzieci mają trudność z ułożeniem kształtu litery, N. może napisać f na kartce i zaproponować dziecku, by dopasowało kształt swojej firanki do tego szablonu.
6. Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków.
• Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych
liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz