niedziela, 10 maja 2020

TYDZIEŃ: TAJEMNICE KSIĄŻEK
PONIEDZIAŁEK, 11.05.2020r.
TEMAT DNIA: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

ANGIELSKI

https://learningapps.org/display?v=prtpwk2m520

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE - W-F dla dzieci online.

1. Gdzie jest ,,f?” 
Potrzebne do zabawy bedą: 
kartki a4,
10 kasztanów (można wykorzystać dowolne elementy, muszą być jednakowe, np 10 tych samych klocków, ziarenek fasoli, guzików)
oraz 2 koraliki

Rodzic zaprasza dziecko do zabawy:
Za chwilę będę wymieniać słowa, które zawierają głoskę f – na początku, w środku lub na końcu. Waszym zadaniem jest ułożenie na kartce tylu kasztanów, ile głosek mają te słowa. Poproszę, abyście w miejsce głoski f zamiast kasztana ułożyli koralik. Na koniec rodzic sprawdza, czy dziecko dobrze wykonało zadanie.

Proponowane słowa: fotel, farba, flaga, foka, kufer, lufa, telefon, kartofel, żyrafa, elf, fotograf, klif, gryf.

 2. „Fotelik” – zabawa ruchowa. 
Dziecko siada z rodzicem jedno za drugim. Rodzic siedzący z tyłu obejmuje dziecko ramionami i nogami. Dzieci z rodzicem wspólnie kołyszą się w „foteliku”. Po chwili następuje zamiana ról.

3. „Ulubiona książka” 
Rodzic zachęca dziecko, by zastanowiło się, jaka jest jego ulubiona książka, kto jest jej głównym bohaterem i jaką historię w niej przedstawiono. Rodzic ustala czas przeznaczony na refleksję, ustawia klepsydrę lub minutnik. Po upływie tego czasu zaprasza dziecko do rozmowy.
 Gdy dzieci opowiedzą o swoich ulubionych książkach, rodzic prosi, by zastanowiły się, z czego są zrobione książki. Następnie kieruje rozmowę w taki sposób, by dzieci doszły do wniosku, że książki mogą być też elektroniczne – do czytania lub do słuchania.

Czy znacie takie rodzaje książek?:


ATLASY:

      Podobny obraz

KOMIKSY:







KSIĄŻKI OBRAZKOWE:







KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE, CZYLI:

E- BOOKI:
E-book – publikacja książkowa, zapisana w formie elektronicznej, składająca się z tekstu, zdjęć lub obu, odczytywana za pomocą odpowiedniego oprogramowania, na ekranach komputerów lub innych urządzeń elektronicznych.




AUDIOBOOKI:
Książka mówiona, audiobook – nagranie dźwiękowe zawierające odczytany przez lektora tekst publikacji książkowej, zapisane na nośniku danych najczęściej w postaci cyfrowej. Przed wprowadzeniem nośników cyfrowych nagrywane były na kasetach magnetofonowych lub płytach gramofonowych.
Audiobooki. Czego chcemy słuchać? - eGospodarka.pl - Raporty i ...

Audiobooki dla przykładu, wybierz, którego chcesz wysłuchać:

https://www.youtube.com/watch?v=KSvS7Pc5f9E - ,,Czapka Niewidka"

https://www.youtube.com/watch?v=4DzcWbN8m5Q - ,,Wyrwidąb i Waligóra"

4.„F jak foka” – prezentacja litery w wyrazie.

Dziecko ogląda plansze z prezentacją litery f. Rodzic prosi dzieci o wyklaskanie słowa zgodnie z modelem sylabowym: fo-ka, jednocześnie wskazując kolejne pola na planszy.





Spróbuj odnaleźć wszystkie literki ,,f,F" na obrazku :)




Następnie rodzic wskazuje model głoskowy wyrazu z pól niebieskich (spółgłoski) i czerwonych (samogłoski), i prowadzi zabawę z analizą głoskową tak jak wcześniej z analizą sylabową. Dzieci przeliczają głoski, wspomagając się polami na planszy.


Rodzic prosi dzieci o podanie skojarzeń związanych z kształtem litery F, f. Prezentuje sposób pisania
liter F i f na tablicy, zwraca uwagę dzieci na kierunek pisania litery oraz na jej miejsce w liniaturze.


https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk - Ubu poznaje literkę ,,f,F"

https://www.youtube.com/watch?v=0B7mSyY_ZnU - f jak foka



5. „Firanka z f” 

Potrzebne do zadania: kawałek firanki

Waszym zadaniem jest ułożenie z fragmentu firanki kształtu litery f i narysowanie jej palcem
po tkaninie.  Jeśli niektóre dzieci mają trudność z ułożeniem kształtu litery, N. może napisać f na kartce i zaproponować dziecku, by dopasowało kształt swojej firanki do tego szablonu.

6. Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków.
• Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych
liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz