poniedziałek, 11 maja 2020

TYDZIEŃ: TAJEMNICE KSIĄŻEK
WTOREK, 12.05.2020r.
TEMAT DNIA: JAK POWSTAJE PAPIER?

RYTMIKA

Zabawy muzyczno-ruchowe wg Anima Piano - S.Dusza
Pajączek i Alunelul -wg Batii Strauss :
https://www.facebook.com/AnimaPianoSebastianDusza/videos/256326332209916/ zabawa paluszkowa
https://www.facebook.com/AnimaPianoSebastianDusza/videos/163929468076155/ pajączek (Bati Strauss)


1. „Jak powstaje papier?” 

Na podstawie ilustracji pomyślcie i opowiedzcie rodzicowi ,,Jak powstaje papier?".





Podobny obraz












Sprawdźcie czy Wasze wnioski zgadzają się z filmikiem :)

https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI - krótki filmik ,,Jak powstaje papier?"




3. „Opowiadanie o papierze”. 

Rodzic rozdaje dzieciom kartki formatu A4 i ołówki. Opowiada o powstawaniu papieru w taki sposób, by wpleść działania matematyczne do wykonania przez dzieci.
Zadaniem dzieci jest zapisanie działań i podpisanie się na kartce. Dzieci mogą zapisywać liczbę drzew cyframi, symbolami, np. kropkami, lub rysunkami. Nie należy im podpowiadać, w jaki sposób mają wykonać to zadanie – wszystkie odpowiedzi są poprawne, jeśli prowadzą do właściwego wyniku.

Przykładowe opowieści:

1. W pewnym lesie stały obok siebie cztery drzewa – wysokie i stare. Pewnego dnia drwale ścięli jedno z nich. Ile drzew zostało?,

2. Ciężarówka wiozła do tartaku osiem ściętych drzew. Po drodze zatrzymała się w miejscu wycinki i pracownicy zapakowali na ciężarówkę jeszcze jedno drzewo. Ile drzew było razem na przyczepie ciężarówki?



4. Zabawy gimnastyczne

1. „Tajemnicza książka”.
Dziecko stoi np. przy drzwiach wejściowych pokoju i musi przejść wyznaczoną przez rodzica trasę np. Do okna.
Każdy uczestnik zabawy otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją w tej pozycji, podczas gdy prowadzący wydaje kolejno polecenia: Obracamy się, tańczymy, chodzimy bokiem, kucamy, chodzimy do tyłu… Dziecko, któremu książka spadnie z głowy, wraca na linię i wykonuje zadanie od nowa.

2. „W księgarni”.
Dzieci zajmują dowolne miejsca. Leżą na boku. Na hasło rodzica: Książki się otwierają - przechodzą do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi.
Na hasło: Kartki się przewracają klaszczą w dłonie. Rodzic mówi, ile stron ma książka, a dzieci tyler azy klaszczą. Na hasło: Książki się zamykają dzieci powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. Gdy rodzic powie: Książki stoją na regale, dzieci przechodzą do stania
na baczność.

3. „Odgadywanie tytułów bajek”. Kalambury.
Dzielicie się w domu na dwa zespoły, jeden zespół przedstawia drugiemu za pomocą gestów, ruchów i rekwizytów postać z bajki (np. Kubuś Puchatek, Król Lew,
Śpiąca królewna, 101 dalmatyńczyków). Gdy padnie poprawna odpowiedź, następuje zmiana ról.
Wygrywa zespół, który odgadnie więcej haseł w wyznaczonym przez siebie czasie.


5. Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter f, F, pisanie wyrazów po śladzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz