środa, 27 maja 2020

TYDZIEŃ: ŚWIĘTO MAMY I TATY
CZWARTEK, 28.05.2020r.
TEMAT: Z RODZINĄ NAJLEPIEJ

RELIGIA 

Witam Przesyłam filmik z zajęciami. Pozdrawiam Sabina

1. Rodzina” – rozmowa o rodzinach dzieci. 

N. prezentuje dzieciom zdjęcia różnych rodzin, prowadzi
rozmowę z dziećmi: Czy umiecie podać nazwy członków każdej z rodzin? Czym różnią się
te rodziny? Czym różnią się członkowie rodziny? (płcią, wiekiem, wyglądem itd.)



Podobny obraz

Podobny obraz

Podobny obraz


Podobny obraz



Wietnamska Rodzina W Krajowych Kostiumach Zdjęcie Stock - Obraz ...




Następnie rodzic zachęca dzieci do wypowiedzi na temat struktury rodziny. Ile osób ma twoja rodzina? Policz je. Kto to są dziadkowie? Jak mają na imię twoje babcie i twoi dziadkowie? Ile dzieci mają twoi rodzice? Ile masz rodzeństwa, ile sióstr, ilu braci? Jak się nazywają?

Zabawę można przeprowadzić w języku obcym, np. angielskim. 

Rodzic prosi, aby dzieci obejrzały dokładnie zdjęcia rodzin, a następnie odpowiedziały na pytania, używając słów określających członków rodziny
mama – mother,
tata – father,
babcia – grandmother,
dziadek – grandfather,
ciocia – aunt,
wujek – uncle,
siostra – sister,
brat – brother,
rodzeństwo – siblings

2. „Co słychać w domu?” – zagadki słuchowe. 

Ciekawe ile odgłosów uda się Wam odgadnąć?

https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo - dźwięki domu

3. „Które przedmioty należą do mamy, a które do taty” – wyodrębnianie głosek w słowach. 

Dziecko ogląda obrazki z przedmiotami, które mogą należeć do taty i / lub do mamy.
Ma za zadanie określić, które przedmioty bardziej pasują do taty (lub do mamy). Uwaga, różne przedmioty mogą należeć do różnych osób! Gdy dane dziecko wskaże przedmiot, powinno podać jego nazwę, wyodrębnić głoskę w nagłosie i wygłosie słowa oraz znaleźć podpis do tego obrazka.




Torebka skórzana ANAKONDA Wężowa skóra (id 293) czarna ZOUZI
Krawat Granatowo-Srebrny w Paski - Niebieskie krawaty i muchy ...Grzebień do włosów sferyczny z rączką - Hurtownia fryzjerska ...

 Spróbuj przeczytać i przyporządkować podpisy do zdjęć:

TOREBKA

PASEK DO SPODNI

OKULARY

KRAWAT

RĘKAWICZKI

GUMKA DO WŁOSÓW

SZMINKA

GRZEBIEŃ

4. „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa. 

Rodzic wyjaśnia dzieciom, że mają podskoczyć, kiedy usłyszą wyraz rozpoczynający się głoską m. Podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczyna się na m, dzieci stoją nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać.


• Praca z KP4.27a – czytanie zdań, kolorowanie ramek prawidłowych podpisów ilustracji. 
• Praca z KP4.27b – rysowanie po śladzie, wyklejanie obrazka kawałeczkami kolorowego papieru. 

• Praca z Księgą Zabaw z literami s. 75 – czytanie tekstu z poznanych liter. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz