wtorek, 19 maja 2020

TYDZIEŃ: W KRAINIE MUZYKI
ŚRODA, 20.05.2020r.
TEMAT: MUZYKA WOKÓŁ NAS :)

RELIGIA 

Wkrótce

 1. „Jaki to instrument?” 

Rodzic zaprasza dzieci do zabawy słuchowej: Przygotujcie, proszę, swoje uszy do słuchania. Za chwilę włączę nagranie dźwięków kilku instrumentów. Waszym zadaniem jest
odgadnąć, jaki instrument słyszycie.

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

 2. „Czy rozpoznasz instrumenty?” - ciekawostka
Za chwilę usłyszycie pewien utwór w języku angielskim. Słowa nie są istotne, nie powinny was rozpraszać, więc nie musicie się na nich skupiać. Postarajcie się, słuchając, spróbować wyróżnić i zapamiętać, jakie instrumenty wykorzystano w utworze. Dźwięku niektórych z nich słuchaliśmy przed chwilą. Po wysłuchaniu utworu porozmawiamy o tym, jakie instrumenty zapamiętaliście. Dzieci w ciszy słuchają fragmentu Still w wykonaniu zespołu AudioFeels.
Po wysłuchaniu utworu rodzic prosi dzieci, aby opowiedziały, które instrumenty udało im się zidentyfikować (gitara, perkusja, instrumenty smyczkowe).

Rodzic podsumowuje zabawę: Mam dla was pewną wiadomość. Świetnie poradziliście sobie z wysłuchaniem i podaniem nazw instrumentów występujących w tej piosence.
Ale czy wiecie, że tak naprawdę w tej piosence nikt nie grał na żadnym instrumencie?
Wszystkie dźwięki zostały wyśpiewane przez osoby z zespołu. Brzmiały jak prawdziwe instrumenty, prawda? Czy wy też tak potraficie? Spróbujmy naśladować dźwięk gitary, perkusji itp.

mp3 utworu wysłane na grupę rodziców :)


3. „Orkiestra kuchenna”.
Dzieci  szukają w kuchni: drewnianych łyżek, pokrywek od garnków i samych garnków. Następnie rodzic wystukuje na garnku prosty rytm - dziecko powtarza. Później następuje zamiana ról.
• Comedians galop – zabawa muzyczna do utworu Dmitrija Kabalevskiego.  Dzieci grają na swoich instrumentach w tempie utworu..

https://www.youtube.com/watch?v=N6Qnxf04Whg


4. „Malowanie muzyki” 
Dziecko przygotowuje sobie kartkę formatu A3, farby, pędzle i kubki na wodę. Rodzic włącza utwór Still (kilka razy) i prosi dziecko o zastanowienie się, jaki kolor kojarzy mu się z tą muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp.
Dzieci słuchają utworu i malują muzykę.



• Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk.
• Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu. 


Film edukacyjny ,,Instrumenty muzyczne"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz