czwartek, 21 maja 2020

TYDZIEŃ: W KRAINIE MUZYKI
PIĄTEK, 22.05.2020r.
TEMAT:  JAK DBAĆ O SŁUCH?

RELIGIA

Przesyłam kolejne zajęcia. Przepraszam, że tak późno. Pozdrawiam serdecznie Sabina

ANGIELSKI 

https://ww w.youtube. com/watch? v=OYBEMWW23UU  

1. „Co słychać w hałasie?”

 Rodzic prosi dziecko, aby usiadło przy stoliku i spróbowało w skupieniu przeczytać zdania z KZ (s. 70–71). W tym czasie rodzic może śpiewać Sto lat, tupać, głośno klaskać (hałasować).  Po 2–3 minutach takiej zabawy rodzic prosi dziecko o opowiedzenie treści tego, co obejrzało i przeczytało.  Najprawdopodobniej dziecko niewiele zapamiętało podczas samodzielnej pracy. Rodzic prowadzi rozmowę na temat tego, w czym może nam przeszkadzać hałas. Naprowadza dziecko na wnioski, że hałas jest nie tylko niemiły, lecz także niebezpieczny dla zdrowia.





2. Hałasowanie – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści. 

Rodzic przygotowuje dzieci do słuchania utworu: Nadstawcie, proszę, uszu (gest dotykania uszu) i uspokójcie usta (gest dotykania ust). Podczas słuchania opowiadania o przygodach bliźniaków Kuby i Buby postarajcie się zapamiętać, dokąd poszli tym razem i co się wydarzyło.

Hałasowanie
Grzegorz Kasdepke

Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo
kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi
bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić
się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to
w muzeum!
– Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum.
Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała
się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie
właśnie ucho.
– Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się,
za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane
kolana!…
Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je
sobie w uszy.
– Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię
Joasię. – Zawsze był taki kulturalny…
– Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia.
– To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba.
Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no
i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.


Rodzic prowadzi rozmowę z dziećmi:
Czy zapamiętaliście, dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył?
Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił?
Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego? Jeśli dzieci mają trudność z odpowiedzią na któreś pytanie, rodzic może przeczytać raz jeszcze odpowiedni fragment tekstu.

3. „Układam sylaby” – zabawa językowa z wykorzystaniem Alfabetu.
Rodzic prosi dzieci o wyjęcie z Alfabetu liter H, h oraz samogłosek (o, a, i, e, u, y) i zaprasza do zabawy: Za chwilę będę mówić różne słowa, które rozpoczynają się głoską h. Waszym zadaniem będzie ułożenie pierwszej sylaby, którą usłyszycie w tych słowach. Układajcie sylaby jedna pod drugą, aby można było łatwo sprawdzić poprawność wykonania zadania. Przykładowe słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan, hycel. Jeśli dzieci sprawnie radzą sobie z tym ćwiczeniem, rodzic może proponować słowa, które nie mają znaczeń (są trudniejsze), np. harana, hoseta, herina, hurafo. Jeśli dzieci mają trudność z wykonaniem podstawowego ćwiczenia, rodzic może wymawiać słowa, przeciągając samogłoski, ewentualnie poprzez analizę sylab zaznaczać podział słów.

• Praca z KP4.19b – rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem.
• „Kącik grafomotoryczny” – praca z KP4.20a, samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdań po
śladzie. 

4. The wheels on the bus – dowolna zabawa ruchowa do piosenki w języku angielskim według pomysłów dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=e_04ZrNroTo

The wheels on the bus go round and round Round and round Round and round The wheels on the bus go round and round All through the town The doors on the bus go open and shut Open and shut Open and shut The doors on the bus go open and shut All through the town The wipers on the bus go swish, swish, swish Swish, swish, swish Swish, swish, swish The wipers on the bus go swish, swish, swish All through the town The signals on the bus go blink, blink, blink Blink, blink, blink Blink, blink, blink The signals on the bus go blink, blink, blink All through the town The horn on the bus goes beep, beep, beep Beep, beep, beep Beep, beep, beep The horn on the bus goes beep, beep, beep All through the town The motor on the bus goes vroom, vroom vroom Vroom, vroom, vroom Vroom, vroom, vroom The motor on the bus goes vroom, vroom, vroom All through the town The people on the bus go up and down Up and down Up and down The people on the bus go up and down All through the town The babies on the bus go “Wah, wah, wah!” “Wah, wah, wah!” “Wah, wah, wah!” The babies on the bus go “Wah, wah, wah!” All through the town The mommies on the bus go “Shh, shh, shh!” “Shh, shh, shh!” “Shh, shh, shh!” The mommies on the bus go “Shh, shh, shh!” All through the town The daddies on the bus go “I love you!” “I love you!” “I love you!” The daddies on the bus go “I love you!” All through the town

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz