PIĄTEK, 15.05.2020r.
TEMAT DNIA: LUBIĘ CZYTAĆ - BIBLIOTEKA
ANGIELSKI
Jeżeli ci wesoło – zabawa ruchowa do piosenki.
Dzieci gestem ilustrują słowa piosenki. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim ( na podstawie piosenki: If you’re happy and you know it.)
Jeżeli ci wesoło
Marta Bogdanowicz
https://www.youtube.com/watch?v=T5UoFi8JszM
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
To podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
To otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
To pokaż najpierw język, a potem zęby swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
Nabierz w usta powietrza i klep policzki swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się
Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.
If you're happy and you know it
sł i muz. tradycyjne
https://www.youtube.com/watch?v=hwTwt4oIW3U
If you're happy and you know it,
clap your hands
If you're happy and you know it,
clap your hands
If you're happy and you know it,
then your face will surely show it
If you're happy and you know it,
clap your hands.
If you're happy and you know it,
stomp your feet
If you're happy and you know it,
stomp your feet
If you're happy and you know it,
then your face will surely show it
If you're happy and you know it,
stomp your feet.
If you're happy and you know it,
shout „Hurray!” (hoo-ray!)
If you're happy and you know it,
shout „Hurray!” (hoo-ray!)
If you're happy and you know it,
then your face will surely show it
If you're happy and you know it,
shout „Hurray!” (hoo-ray!)
If you're happy and you know it,
do all three
If you're happy and you know it,
do all three
If you're happy and you know it,
then your face will surely show it
If you're happy and you know it,
do all three.
1. „Jak się czujesz, gdy…?” – zabawa dydaktyczna.
Za chwilę poproszę, aby każdy z was wymyślił jedno zdanie opisujące pewną sytuację z waszego życia i opowiedział je w formie pytania,
np. Jak się czujesz, gdy mama całuje cię na dobranoc? Każdy pokazuje za pomocą swojej mimiki twarzy jak się wtedy czuje.
Ja zacznę: Pokaż, jak się czujesz, gdy uderzysz się w kolano. Dzieci pokazują to swoją mimiką.
2. „Podajemy sylaby” – zabawa językowa w parach.
Dobieramy się z dzieckiem w parę. Pierwsza osoba wypowiada dowolną sylabę, np. baj-. Druga osoba dodaje sylabę tak, by stworzyć słowo np. -ka. Powstaje nam wyraz: bajka. Za każdym razem następuje zamiana ról.
3. „Zagadki – rymowanki”.
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy: Za chwilę powiem kilka zagadek. Odpowiedź na nie powinna rymować się z zagadką. Wszystkie zagadki dotyczą baśni, bajek i legend, które znasz.
W Krakowie mieszka wawelski smok,
co zieje ogniem przez cały… (rok)1.
Krasnoludek jest malutki,
tak jak wszystkie… (krasnoludki).
Kto z krasnalami w tym domku mieszka?
To jest na pewno Królewna (Śnieżka).
Kto był dobry dla Kopciuszka?
Chrzestna matka, czyli (wróżka).
Czerwony Kapturek do babci wędrował,
Lecz wilk się zaczaił, za drzewem się (schował).
Groźna Baba Jaga domek ma z piernika.
Kto ją spotka w lesie, niechaj prędko (zmyka).
Gdy kot buty dostał,
Janek księciem (został).
Rzecz to znana, całkiem pewna,
Że Pinokio powstał z (drewna).
4. Bajka i Rymowanka „O Pipi” – dzieci dokańczają rymowankę
https://www.youtube.com/watch?v=hRevcvBlKJo- animacja Pipi Langstrumpf
Pipi w sukni jak firanka, nazywana była ... / Pończoszanka/.
Bo bardzo lubiła karczochy i miała długie ... / pończochy/.
W jednej psoty chowa i ta jest ... / brązowa/
A druga musi być karna, bo ta jest ... / czarna/.
Z dala była jej rodzinka, taka to była ... / dziewczynka/.
Tatuś marynarz miał wiele ról, występował jako murzyński ... / król/.
Miała kilku kolegów, a na nosie wiele .... / piegów/.
Chociaż nie nosiła szelek miała nos jak ... / kartofelek/.
Gdy wołała, „coś tam turkocze” – miała bardzo rude ... /warkocze/.
O kolorze nie różowym, nie kawowym, ale właśnie ... / marchewkowym/.
Kiedy ząbki pokazała, uśmiech najpiękniejszy ... /miała/.
Przy werandzie koń podkuty, a ona nosiła za duże ... /buty/.
Jej sukienka nie ma uszek, bo to jest ... /fartuszek/.
W dwa kolory połączone są niebieski i .../czerwone/.
I nie popadnę w przesadę, bo Pipi da sobie .../ radę/.
5. Biblioteka – co to za miejsce?
Instytucja społeczna, która gromadzi, przechowuje i udostępnia materiały biblioteczne. W innym znaczeniu jest to też nazwa samego budynku zawierającego zbiory biblioteczne, potocznie zaś – zbiór książek.
Dziś to miejsca nowoczesne, gdzie nie tylko można wypożyczyć najnowszy bestseller, skorzystać z komputera czy internetu, ale także z wielu innych atrakcji, jakie dla swoich czytelników oferują poszczególne filie bibliotek. Wśród tej bogatej oferty nie brakuje również propozycji dla najmłodszych
Do biblioteki warto chodzić z dziećmi nawet zanim opanują umiejętność czytania. Dzisiaj biblioteka jest nie tylko miejscem, z którego odnosi się do domu wypożyczone książki, by tam przeczytać je w sprzyjających warunkach. Biblioteka to miejsce, które pełni nowe funkcje, znacznie bardziej różnorodne niż w tradycyjnym pojęciu.
Dzieci poszukują miejsc, w których – niczym w domu – czuć się będą bezpiecznie i komfortowo, gdzie znajdą swój kąt, w którym można się pobawić, najlepiej w towarzystwie rówieśników, w którym jest coś ciekawego do zrobienia. Jeśli w poszukiwaniach swoich trafią do biblioteki, dobrze prowadzonej, to trafią bardzo dobrze. Wiele bibliotek – żeby nie powiedzieć, że staje się to niemal regułą – stara się takie okazje zagospodarować w ten sposób, by dzieci mogły także odnieść korzyści poznawcze ze spotkań: mogą podczas nich poczytać, (najmłodsi) pooglądać książki, posłuchać czytającego dla nich lektora, dopisać czy dorysować swoją opowieść, bez zakłócania miło spędzanego czasu wśród innych dzieci. Wszystko przecież odbywa się pod okiem kompetentnych, dobrze przygotowanych opiekunów – bibliotekarzy, a nierzadko specjalnie zaproszonych gości.
Plakietki - gdyby ktoś chciał wydrukować i się pobawić w domu.
Na ostatnim zdjęciu Biblioteka Śląska
• Praca z KP4.8b – czytanie zdań wyrazowo-obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie.
• Praca z KP4.9a – umieszczanie nalepek z literami, odczytywanie hasła.
• Praca z KP4.9b – kreślenie drogi w labiryncie, przeliczanie książek, porównywanie liczb.
• Praca z KP4.10b – kącik grafomotoryczny
DLA CHĘTNYCH:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz