wtorek, 19 maja 2020

TYDZIEŃ: W KRAINIE MUZYKI
WTOREK, 19.05.2020r.
TEMAT: MAŁA ORKIESTRA

RYTMIKA

Rytmika 19 maj
Temat: Mamama. Zabawy relaksacyjne w parach
1) Lustro – siedzimy twarzami do siebie. Jedna osoba udaje, że przegląda się w lustrze i wykonuje różne ruchy. Druga osoba jest jej odbiciem i naśladuje pokazywane ruchy, gesty i mimikę. Później następuje zamiana ról.
2) Pobaw się ze swoim cieniem – stoimy w parze jedno za drugim. Jedno prowadzi, idąc powoli, na przykład udając spacer w wodzie, a drugie jest jego cieniem i podąża za nim, naśladując sposób poruszania się. W momencie odwrócenia się pierwszej osoby cień przejmuje inicjatywę i staje się prowadzącym zabawę.
3) Dotknij paluszków – siedzimy naprzeciw siebie w parze. Jedna osoba układa dłonie w wymyślony przez siebie sposób. Druga zamyka oczy, dotyka dłoni partnera i po omacku próbuje odgadnąć, jak są one ułożone. Następnie cały czas z zamkniętymi oczami układa swoje dłonie w podobny sposób, otwiera oczy i konfrontuje swój układ rąk z figurą stworzoną przez partnera. W łatwiejszej wersji zabawy dziecko liczy z zamkniętymi oczami wyprostowane palce drugiej osoby.
4) Mamama – przed zabawą ustalamy miejsca, w których dziecko powinno się znaleźć na przerwie w muzyce (podkład muzyczny – dowolny).
Na muzyce – maszerują, na hasło: „mamama” – dziecko ma pojawić się tam gdzie wcześniej zostało to ustalone (np.w kuchni, na tapczanie, przy szafie…itp.) – to hasło będzie się kojarzyć ze zbiórką w ustalonym wcześniej miejscu.

Przyjemnej zabawy!

PONIEDZIAŁKOWY ANGIELSKI

https://www.youtube.com/watch?v=MBxeKG7_Hq4 - nauczyć się tej piosenki;P

Instrukcja jest na karcie pracy. 

https://learningapps.org/11752947 a tu ćwiczonka on line


1. Głowa, ramiona – zabawa ruchowa do piosenki.
Dzieci gestem ilustrują słowa piosenki, dotykając odpowiednich części ciała. Zabawę można przeprowadzić również w języku obcym, np. angielskim.

Głowa, ramiona

https://www.youtube.com/watch?v=qmdcyRl8Pes

Gimnastyka, dobra sprawa,
Dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, (2 razy)
Oczy, uszy, usta, nos.

Head, shoulders, knees and toes
sł i muz. tradycyjne

https://www.youtube.com/watch?v=cz0XVEavZok

Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.
Head, shoulders, knees and toes, (3 razy)
Knees and toes.
And eyes, and ears, and mouth,
And nose.
Head, shoulders, knees and toes,
Knees and toes.


2. „Przekazujemy sylaby” .
 Nauczyciel za pomocą wybranej wyliczanki dzieli grupę na dwie drużyny. Dzieci w obu drużynach ustawiają się jedno za drugim. N. mówi: Za chwilę ostatnia osoba w „pociągu” usłyszy ode mnie wypowiedzianą szeptem sylabę. Jej zadaniem będzie przekazać tę sylabę szeptem osobie stojącej przed nią, a ta kolejnej. Kiedy sylaba dotrze do pierwszej osoby – ta powinna ją zapamiętać. Wtedy powiem kolejną sylabę. W ten sposób ułożycie wspólnie słowo. Nadstawcie uszu, przygotujcie swoje zmysły do tej zabawy. N. proponuje dzieciom najpierw słowa dwusylabowe, rozpoczynające się głoską h, np. har-fa, ha- -mak, has-ło, następnie wielosylabowe, np. har-mo-nia, har-mi-der, Ho-ra-cy. Po odgadnięciu każdego słowa, ostatnia osoba z „pociągu” przesuwa się na początek. N. podaje drużynom inne słowa. Może również zaproponować zapisywanie wyrazów przez pierwszą osobę z „pociągu”. Wówczas należy wybrać do zabawy takie słowa, które wymawia się tak samo, jak pisze.

Tak zabawa wyglądałaby w przedszkolu - jeśli w domu mieszkacie z dziadkami, czy macie rodzeństwo może jakoś uda się Wam w to pobawić :)

3. „Perkusja”.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy proste, ręce na kolanach. Rodzic włącza szybką, rytmiczną muzykę. Dzieci wystukują rytmy: klaszczą, uderzają w kolana, uderzają dłońmi o podłogę itp. Wczuwają się w grę :)

https://www.youtube.com/watch?v=Il4CEGAVXOA - propozycja :) ,,Conkarah - Banana"

https://www.youtube.com/watch?v=xLE-lBEzVnM - propozycja :)  Die Stube Buben ,,Die Immer Lacht"

https://www.youtube.com/watch?v=ZALtzTmPz-E - propozycja :) ,,Hrdza - Stefan"

4. „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk.
Dzieci siedzą za rodzicem,wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie z instrukcją:

Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie),
potem konie (piąstki),
panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami (szczypanie).
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka),
płynie rzeczka (rysujemy linię),
pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).


Po więcej masażyków odsyłam do strony:
https://przedszkole.strykow.superszkolna.pl/cms/15462/masazyki

5. „Kraina muzyki” – oglądanie ilustracji w Księdze Zabaw z Literami (s. 70–71) tworzenie zbiorów według instrukcji, czytanie prostych wyrazów związanych z instrumentami.


• Praca z KP4.17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami.
• Praca z KP4.17b – wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz