czwartek, 14 maja 2020

TYDZIEŃ: TAJEMNICE KSIĄŻEK
CZWARTEK, 14.05.2020r.
TEMAT DNIA: W KSIĘGARNI


1. Wielki skarb – rodzic zaprasza dziecko do  słuchania wiersza. Prosi, by zapamiętało, o czym,zdaniem autorki wiersza, opowiadają książki.

Wieki skarb
Barbara Stefania Kossuth

Mam przyjaciela – wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebyć cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
– Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój –
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń –
czym? – Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me –
najlepsi przyjaciele.

Czego – zdaniem autorki – można dowiedzieć się z książek?
Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?
Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?
Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?
Zastanów się i powiedz: co to jest księgarnia? Poproś później rodzica, by przeczytał Ci czy miałeś rację :)

Księgarnia – przedsiębiorstwo handlowe zajmujące się sprzedażą książek, a także innych wydawnictw i artykułów pokrewnych takich jak czasopisma, mapy, czy przewodniki.



Księgarnia AUTORSKA głosuje na Książki Roku - Lubimyczytać.pl


2. „Ćwiczymy pamięć” - nauka wiersza.
 Rodzic zaprasza dzieci do nauki wybranych strof wiersza. Może zaproponować naukę całego wiersza lub tylko części, w zależności od możliwości dzieci. Rodzic powtarza z dziećmi kolejne wersy wiersza, za każdym razem w specjalny sposób, np. wysokim głosem, grubym, niskim, słowami podzielonymi na sylaby, śpiewając itp. Jako podsumowanie dzieci mogą spróbować powiedzieć cały wiersz (lub jego wybraną część), stojąc i delikatnie wytupując rytm.

3. „Księgarnia” - zabawa dydaktyczna.
Rodzic z dzieckiem przygotowuje cztery stoiska z książkami, na każdym z nich prezentuje jeden
rodzaj książek, np. kolorowanki, albumy, książki z obrazkami i komiksy. Ważne, by książki z jednego
stoiska miały charakterystyczne cechy wspólne. Każdy rodzaj książek ma inną cenę, np. 5 zł, 7 zł,
10 zł, 20 zł.
Dzieci tworzą ,,papierkowe pieniądze na niby" (karteczki z napisanymi nominałami). Jeśli ktoś ma w domu zabawkowe pieniążki można jak najbardziej wykorzystać.
Rodzic wręcza dziecku pieniądz np. 50zł. I zaprasza na zakupy do księgarni.
Jedna osoba jest księgarzem np. rodzic. Dziecko - kupującym. Później może nastąpić zamiana ról.

Udanej zabawy :)



4. Praca z KP4.7a – przeliczanie książek, uzupełnianie zbiorów, zapisywanie i rozwiązywanie działań.
• Praca z KP4.7b – rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, odczytywanie rebusów, umieszczanie
nalepek. 
 • Praca z KP4.8a – przeliczanie i rysowanie monet i banknotów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz